Eilen oli kaksi
hoidettavaa asiaa. Ensinnäkin jo pitkään mielessä pyörinyt kysymys siitä, onko
meidän matkavakuutukset pätevät tulevaa oleilua ajatellen. Toiseksi, piti
tilata yksi jo aiemmin bongaamani mekko verkkokaupasta. Siitä tulee reissumekko.
Sivuutin vakuutusasian mielestäni työläänä ja päädyin miettimään mekon väriä. En kuitenkaan sitten saanut mekkoakaan tilattua, kun piti ensin lähettää kauppaan viesti ja kysyä pari lisäkysymystä koon valitsemista varten. Ja katsoa HBO:lta jotain talkshowta. Se oli tosi hauska, en kyllä muista nimeä.
Sivuutin vakuutusasian mielestäni työläänä ja päädyin miettimään mekon väriä. En kuitenkaan sitten saanut mekkoakaan tilattua, kun piti ensin lähettää kauppaan viesti ja kysyä pari lisäkysymystä koon valitsemista varten. Ja katsoa HBO:lta jotain talkshowta. Se oli tosi hauska, en kyllä muista nimeä.
Välillä mietin
itsekin, miten voin hoitaa asiat töissä niin napakasti, kun vapaalla kirjeen
vieminen postilaatikkoon vaatii viikon valmistautumisen. Kirjaston kirjojen
palauttamisesta en viitsi edes puhua.
Tänään tilasin
sen mekon (oranssin).
Sitten iski
jotenkin nolo olo. Että saan hitto soikoon mekon tilattua mutten vakuutusyhtiöön
soitettua. Tärkeysjärjestyksistä puheenollen.
No eihän tässä
oikeasti mikään kiire edes ole, mutta kun sain vakuutusyhtiön numeron kaivettua
(löytyi kätsästi ko. firman sivuilta kohdasta Yhteystiedot) ja huomasin, että
aspa on vielä vartin auki, päätin soittaa saman tien.
Viidessä
minuutissa olin selvittänyt, että nykyinen jatkuva matkavakuutuksemme sopii
tarkoitukseen, lisäkuukausia on saatavilla (heppu soittaa mulle niiden hinnat huomenna)
ja ehdot ovat kaikin puolin oikein kattavat ja pätevät, ei tarvetta upgreidata.
Mulla on ollut
sama matkavakuutus jo vuosia. En ole aikoihin edes verrannut sen hintaa muihin,
sillä siinä on yksi mulle tärkeä ominaisuus jota monessa muussa ei ole: omaa
rahaa ei tarvitse vahingon sattuessa reissussa käyttää, jos lähistöllä on
sopimuslääkäreitä tai sairaaloita. Ja Riossa, jonne useimmin ja pisimmin
matkataan, niitä on. Myös sen firman (yhteistyökumppanin) Etelä-Amerikan
palvelukeskus on Brasiliassa.
No niin, vakuutusasiat
siis hoidossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti